" Pilihanraya kecil P36 sekali lagi menjadi medan kepada Ezam Md Noor menunjukkan kesetiaan beliau kepada UMNO. Beliau dilihat tiada pilihan melainkan terpaksa juga menjadi 'budak suruhan' UMNO semata-mata untuk memastikan kemenangan UMNO/BN.

Ust Nik Abduh pernah menulis tentang Ezam di dalam blog beliau dan menggelarkan Ezam sebagai 'Ezam budak baik yang tersesat lagi'

(rujuk:http://nikabduh.wordpress.com/2008/05/29/azam-baru-ezam/).

Ezam sebenarnya masih mempunyai peluang untuk menunjukkan semangat setia kawan beliau terhadap PAS walaupun telah menyertai UMNO. Ezam bukan bermasalah dengan PAS secara langsung, malah penulis merasakan masih ramai sahabat-sahabat beliau di dalam PAS. Sebahagiannya mungkin masih menaruh harapan agar beliau keluar dari UMNO atau sekurang-kurangnya tidak menunjukan penentangan terhadap PAS.

Namun harapan ini bakal dimusnahkan oleh beliau sekiranya P36 menjadi medan kepada beliau untuk berkempen bagi memenangkan UMNO/BN dalam misi mengalahkan calon PAS. Maka penulis memilih tajuk untuk post kali ini "Ezam bakal 'istihar perang' terhadap PAS".

0 comments: