Kehebatan Kuda Trojan Memang Terserlah

Salam Rakan Bloger Semua,

Berikut adalah petikan yang diambil dari laman web dan blog, kalau ikutkan banyak lagi berita-berita dan ulasan-ulasan terhadap Kuda Trojan saya. Pendek kata, kalau kita taip pada enjin pencari Google, memang banyak bacaan yang kita dapat, tetapi yang menyedihkan saya, kebanyakkan penulisan tersebut menjuruskan kepada meragui, mencaci dan menfitnah terhadap Kuda Trojan saya. Memang tak dapat dinafikan, Kuda Trojan saya memang hebat dan terserlah. Kalau tak hebat, mesti orang tak bercakap.

Saya percaya masyarakat Malaysia hari ini masih membincangkan tentang Kuda Trojan saya. Adakah salah untuk kita berhijrah ke arah kebaikan, apa yang penting adalah niat.


“Sesungguhnya setiap amal itu dengan niat, dan bagi amalnya (balasan pada amalnya) dengan apa yang diniatkan”
(Hadith Sahih, Muttafaqun Alaih –Disepakati oleh Bukhari).

Justeru itu, saya memohon kepada rakan bloger semua, hentikanlah sangka buruk dan fitnah terhadap Kuda Trojan saya. Berilah peluang kepada Kuda Trojan saya untuk membuktikan bahawa beliau saya seorang pejuang yang ikhlas. Sama-samalah kita semua mendoakan agar Kuda Trojan saya menang dalam perjuangannya. Amin......

'Curiga alasan Ezam'

PUTRAJAYA 2 Jun - Datuk Seri Dr. Rais Yatim membangkitkan rasa hairannya dengan sikap terlalu mudah UMNO menerima kemasukan Mohamad Ezam Mohd. Noor berbanding penerimaan bekas ahli Parti Melayu Semangat 46 (S46) sebelum ini.

Beliau yang juga bekas Timbalan Presiden S46 berkata, kemasukan semula bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu menimbulkan rasa curiga kerana ia berlaku secara tiba-tiba tanpa dirundingkan terlebih dahulu dengan Jawatankuasa Pengurusan parti.

''Saya dapat tahu Jawatankuasa Pengurusan parti yang diketuai oleh Datuk Seri Najib Tun Razak serta dibantu oleh Naib Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak d

Kemasukan Ezam tambah kusutkan Umno
Mohd Sabri Said
Mon | Jun 02, 08 | 2:01:44 pm MYT

PULAU PINANG, 2 Jun (Hrkh) - Ahli Majlis Tertinggi (AMT) Parti Keadilan Rakyat (KeADILan), Dato' Zahrin Hashim yakin kemasukan bekas Ketua Angkatan Muda KeAdiLan (AMK), Ezam Mohd Noor ke dalam Umno boleh mempercepatkan pembentukan Kerajaan Baru Malaysia tidak lama lagi.

Ezam katanya, bukan menjadi kebanggaan Umno dan Barisan Nasional (BN) bahkan bakal menambah kekusutan dalam Umno apabila beliau dikatakan menjadi ayam tambatan menantu Perdana Menteri, Khairy Jamaluddin untuk menyaingi atau menyekat kemaraan pengaruh Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak.


Ezam pernah kata 'tunjukkan saya orang yang masuk Umno itu ikhlas'
Wan Nordin Wan Yaacob
Mon | Jun 02, 08 | 1:57:17 pm MYT

Sekitar era reformasi pada tahun 1998-2000, Ezam Mohd Noor ketika itu seorang penceramah yang amat dikenali dengan kelantangannya menghentam kepimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad dan Umno.

Ezam juga antara tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan Akta Rahsia Rasmi (OSA) yang dizalimi kerajaan Umno/BN ketika itu kerana kelantangannya mendedahkan penyelewengan yang berlaku dalam kerajaan.

Dalam satu ceramahnya di Ibu Negara ketika itu (tahun 1998), Ezam antara lain pernah berkata bahawa "kepala otak dia, tunjukkan saya mana satu pemimpin yang menyertai Umno kerana ikhlas".



Ezam 'budak baik' yang tersesat lagi?
Nik Abduh Nik Abdul Aziz
Mon | Jun 02, 08 | 12:51:22 pm MYT

Salam Kamunting, kali pertama saya menjabat tangan saudara Ezam Mohd Nor adalah di Kem Kamunting. Semasa saya melangkah keluar dari bilik khas tempat saya menziarahi kekanda saya, Ustaz Nik Adli Nik Abdul Aziz di kem neraka ciptaan Umno itu, saya terserempak dengan satu wajah yang begitu mudah dicam melalui perkenalan saya lewat akhbar dan majalah.

Beliau bersama seorang lagi tahanan yang saya agak keliru juga pada mulanya. Seorang lelaki dengan rambut yang mengurai panjang macam jenis sosialis macam Hishamudin Rais, tapi rapi dengan wajah tampak begitu bersih dan tenang macam Islamis macam budak 'usrah'.

0 comments: