Salam kepada Semua Rakan Bloger,

Ekoran dari kenaikan harga minyak yang berkuatkuasa semalam, Kuda Trojan saya amat bersimpati dengan rakyat. Apa pun kita terpaksa terima dengan keputusan kerajaan yang kita pilih. Antara rintihan yang membuatkan Kuda Trojan saya mengalirkan air mata dan turut simpati dengan nasib Copetro, luahan perasaannya adalah seperti dibawah:

Corpetro said... saya yg paling terkena bila minyak naik ni....ini disebabkan saya berulang alik dari cyberjaya ke melaka. Skrang ni pun belanja minyak + tol saya pi keje rm 1000 sebulan....itu minyak harga rm1.92 je....aku rasa klu dengan rate skrang ni rm 2.70 mau kat rm 1500 untuk minyak kereta je!!!! kerajaan bg subsidi rm625 setahun tu cuma belanja minyak saya setengah bulan.

isteri saya pun x sanggup tgk saya sakit poket ujung bulan, malam tadi beliau buat keputusan untuk berenti belajar. dan kami akan pindah balik ke Seri Kembangan ujung bulan ni. Satu keputusan yg amat menyedihkan, tapi kami terpaksa menerimanya. Nak duduk asrama, anak saya nak letak mana pula...tak terjaga. Satu keluarga menangis mlm tadi. isteri nangis sebab dia kena berenti belajar, saya nangis sebab terharu dengan keputusan isteri, anak aku nangis sebab tgk mak ayah dia nangis...terima kasih kerajaan malaysia....

Untuk keluarga yg One Man income mcm saya ni, sure banyak effek...

Tariff elekrik pun akan naik tidak lama lagi, berikutan diesel naik rm 1.....ahhh...malas nak pk apa lagi yg akan naik...

0 comments: